Om Borås BK

Välkommen till

Borås Brukshundklubb!

Borås Brukshundklubb är Borås äldsta och största hundklubb. Den startades 1945 av ett gäng entusiaster som älskade att träna hund och umgås i goda vänners lag. 1950 installerade man sig på Ramnaslätt och där håller klubben till än i dag.

Som ideell förening hjälps vi alla åt att sköta stuga och planer. Vi arrangerar årligen ett antal tävlingar och håller, i samarbete med Studiefrämjandet, kurser för såväl valpar som mer meriterade hundar. Givetvis är alla raser och blandraser välkomna. Vill du inte gå någon kurs kan du komma bara för att träna eller ta en fika. Varför inte passa på en onsdagskväll, då vi har öppen träning! Våra kunniga instruktörer finns även till hands om du behöver fråga om råd.

Varmt välkommen!!!