Du tecknar ditt medlemskap direkt via Svenska Brukshundklubben. Klicka här!

Här kan du läsa mer om dina medlemsförmåner.

Medlemskap i Svenska Brukshundklubben kostar 550.-/ år. Medlemskapet är rullande och gäller 1 år från den dag du betalar. Av medlemsavgiften går 400.- till centralorganisationen Svenska Brukshundklubben och 150 kr till din lokalklubb. För denna avgift får du bl a tidningen Brukshunden 8 ggr/år.
Medlemskapet ger dig bl a rätt att delta i vår kursverksamhet samt att utnyttja våra träningsplaner och lokaler.

Det finns 3 olika medlemskategorier:
A-medlem = 550.-, helbetalande, ej medlem i någon rasklubb (se nedan)
C-medlem = 150.-, familjemedlem, någon annan i familjen som är bosatt på samma adress är redan A-medlem/helbetalande
D-medlem = 150.-, delbetalande, medlem i någon av Svenska Brukshundklubbens rasklubbar (se nedan) eller helbetalande i någon annan lokalavdelning av brukshundklubben.

Som medlem i en brukshundklubb har du rätt att delta i tävlingar och prov arrangerade av Svenska Brukshundklubben. Du har även möjlighet att träna på andra brukshundklubbar i landet men bör fråga någon ansvarig innan. Om du tränar regelbundet på en klubb är det lämpligt att betala medlemskap även i den klubben vilket oftast kostar 100-200:-/år.
Om du är medlem i en rasklubb som sorterar under Svenska Brukshundklubben (se nedan) har du redan betalat den centrala medlemsavgiften på 400.-. Du betalar då endast 150.- för medlemskap i Borås Brukshundklubb.

Rasklubbar inom Svenska Brukshundklubben:
Rasklubben för Belgiska Vallhundar
Rasklubben Hollandse Herdeshond
Svart Terrierklubben
Svenska Australian Shepherd Klubben
Svenska Beauceronklubben
Svenska Bouvier des Flandresklubben
Svenska Boxerklubben
Svenska Briardklubben
Svenska Collieklubben
Svenska Dobermannklubben
Svenska Hovawartklubben
Svenska Kelpie- och Cattledogklubben
Svenska Riesenschnauzerklubben
Svenska Rottweilerklubben
Svenska Schäferhundklubben

Du tecknar ditt medlemskap direkt via Svenska Brukshundklubben. Klicka här!