Stuga & planer

Stugan

Stugan är öppen med servering på onsdagarna när det är onsdagsträning, då kan man köpa kaffe, dricka, mackor och ibland våfflor eller korv med bröd.

Stugan är ofta tillgänglig även vid andra tidpunkter beroende på vilka som är på klubben och tränar. I samband med kurser svarar oftast instruktören tillsammans med kursdeltagarna för att göra iordning fika.

Stugan har en stor altan, samlingssal, kök, toaletter och dusch. Det finns även en fristående utbildningslokal som ligger nedanför stugan vid parkeringen.

Det är tillåtet att ta in hundar i stugan, men de ska hållas kopplade och de får inte vistas i/på möblerna. Om din hund smutsar ner eller lämnar skräp efter sig får du städa upp efter den.

Planerna

Vi har två appellplaner med gräs för träning och tävling. Dessa ligger bakom/ovanför stugan med viss nivåskillnad emellan.

Den nedre planen är inhägnad och där finns en åskådarläktare och agilitybana, en fullstor stege samt en mindre träningsstege.

På den övre planen finns ytterligare en fullstor stege och en träningsspegel med luckor som skall hållas stängad när den inte används. Denna plan har en naturlig läktare på en brant sluttning.

Det är gott om plats på planerna för kurser och träning. Kurser och annan instruktörsledd träning har förtur till planerna, vill du träna själv så får du ta hänsyn till pågående aktiviteter. Vill du veta i förväg om det är kurs på klubben kan du kika in i kalendern på hemsidan där alla tävlingar och de flesta kurser finns inlagda.

Båda planerna och parkeringen har belysning som tänds vid stugan, strömbrytare sitter vid köksdörren på altanen. Kom ihåg att släcka om du är sist från klubben!

Träningsutrustning och agilityhinder

Som medlem har du tillgång till träningsutrustning och vissa agilityhinder. Tänk på att vara rädd om klubbens tillhörigheter, lämna dem i fint skick och kontakta respektive sektor (alt styrelsen) om något går sönder.

I den gula baracken på nedre plan finns bl a hinder och utrustning för tävlingslydnad och rallylydnad. Av agilityhindren finns alltid kontaktfältshinder och slalom ute samt några av de gamla tunnlarna och hopphinder. Resterande hinder finns i en container som du kan få tillgång till om du mailar agilitysektorn agility@borasbk.se . Vintertid finns inga hinder ute, håll dig uppdaterad via agilityns facebooksida.

Informera dig om hur de stora agilityhindren ska lämnas efter träning så att det funkar med gräsklipparna.

Camping
Vill du övernatta på klubben i samband med tävling eller träning är priset för
elplats 150:-. Utan el kostar det 100:-. Du får tillgång till dusch och toalett.
Boka genom Ingemar Ström, tel 0703-254897 eller ingemar.strom@telia.com.
Betalning via swish: 123 170 29 68 eller pg 29 05 06-5. Ange ”camping” vid betalning.

Vi hjälps åt att hålla ordning på klubben

Plocka upp efter din hund och släng påsarna i skräpkorgar eller soptunnor på klubben. Lämna inte heller leksaker, träningsmaterial (t ex hinder) eller skräp kvar som kan orsaka problem för gräsklipparna.

För att vi ska kunna hålla ordning på klubben och det ska vara härligt att komma och träna behöver vi också hjälpa till med skötseln. Varje vår och höst ordnas arbetsdagar dit medlemmarna är välkomna!

Ibland behövs hjälp i köket eller funktionärer på tävlingar. Håll utkik och var alert när det frågas efter folk, om man bara kan hjälpa till med något litet ibland så är det mycket värdefullt! Dessutom blir det väldigt roligt om många är engagerade på klubben!

Delta gärna på medlemsmöten och ha lite koll på klubbens facebooksida så du vet vad som är på gång i klubben.

Välkommen till Borås BK !