Träningar

Onsdagsträning

Under perioderna mars-maj och augusti-november har vi gemensam, instruktörsledd träning på onsdagar. Det är klubbens instruktörer som ställer upp med sin kunskap och alla medlemmar är välkomna att vara med.

Träningen börjar vid 18.15 och håller på en dryg timme beroende på aktivitet.

De planerade kvällarna läggs oftast upp på facebook, håll koll på klubbens sida eller kontakta någon i utbildningssektorn för mer info.

Egen träning

Som medlem i Borås BK har du tillgång till planerna för egen träning i den mån det inte pågår kurs, tävling eller något annat arrangemang.

Ta alltid hänsyn till kurser, tävlingar och mentalbeskrivningar när du tränar så att du inte stör. Är du osäker – fråga! Vill du veta i förväg om det är kurs på klubben kan du kika in i kalendern här på hemsidan.

Under perioden november-februari och under sommarmånaderna är det inte tävlings- eller kursverksamhet i någon större omfattning då brukar det vara ledigt för egen träning under andra tider.

Träningsutrustning

Som medlem har du fri tillgång till klubbens träningsutrustning och vissa agilityhinder. Tänk på att vara rädd om klubbens tillhörigheter och lämna dem i fint skick, kontakta respektive sektor (alt styrelsen) om något går sönder eller behöver lagas.

I den gula baracken på nedre plan finns det lydnadshinder, apportbockar, koner, rallylydnadsskyltar mm.

När det gäller agilityhindren finns alltid kontaktfältshinder och slalom ute samt några av de gamla tunnlarna och hopphinder. Resterande hinder finns i en container som du kan få tillgång till om du mailar agilitysektorn agility@borasbk.se . Informera dig om hur de stora agilityhindren ska lämnas efter träning så att det funkar med gräsklipparna. Slalom och de gamla hindren som står ute ska lämnas vid sidan om det klippta gräset. På vintern ställs agilityhindren in, alternativt flyttas till någon ridhusträning.

Träningskompisar?

Vill du ha träningskompisar är det bästa sättet att skriva en rad på klubbens facebooksida om att du planerat att träna och gärna vill att någon mer dyker upp. Kanske skriva något om vad du vill träna – det brukar alltid vara någon som hänger på!

När det gäller agilityträning finns en egen facebooksida Agility Borås BK. Samma gäller här, har du tänkt åka upp och vill ha sällskap – skriv en rad!

Agilitysektorn har också för avsikt att hålla gemensam träning en till två gånger i veckan, håll koll på facebook eller kontakta agilitysektorn agility@borasbk.se om du vill veta mer!